woensdag 9 mei 2012

Kpop

Niet veel mensen kennen Kpop, dat is ook niet verrassend omdat ze alleen maar in hun eigen taal zingen. Kpop is de afkorting voor Koreaanse popmuziek. Zo wil Korea proberen om Amerika te verslaan als het gaat om de grootste leverancier van popmuziek. Ik wil jullie graag wat artiesten laten horen die onder Kpop vallen.

SUPER JUNIOR

Super Junior - Dit is een groep die je zeker een boyband kan noemen. Er waren eerst 12 leden, toen 13 en daarna 9 (en in andere video's zelfs nog maar met 8). Dit nummer blijft bij mij favoriet, en dat komt niet door de soms wat lachwekkende dansmoves. Al moet ik zeggen dat de andere nummers (Sorry, Sorry; Bonamana; No Other) nog veel erger. Naar mijn smaak is de kleding in andere video's ook niet heel erg goed gekozen. Voor mij gaan ze van een goede groep naar het (te...) zoetsappige (ala 1D) boybandgebeuren.


GIRLS' GENERATION

Girls Generation - Girls Generation is daar in tegen net het tegenovergestelde. Van het zoetsappige Gee tot het (bijna...) sexy The Boyz. GG is ook een vrij grote groep, ze bestaan namelijk uit 9 leden. Maar eerlijk gezegd kan ik ze niet allemaal bij naam noemen. GG heeft zelfs al een cd uitgebracht in Amerika, dus deze groep gaat de goede kant op. Van deze meiden gaan we nog veel horen!



2NE1



2ne1 - 2ne1 is zeker mijn favoriet van de 3, mede omdat ze maar met 4 meiden zijn, en omdat ik hun namen tenminste wel weet. 2ne1 bestaat uit Bom, Dara, Minzy en CL. Deze meiden maken wat stoerder muziek dan Girls Generation. Deze groep is in 2005 opgericht, maar heeft pas in 2009 hun eerste single uitgebracht. Die 4 jaar ervoor hebben ze training gehad om ze nog beter te maken. Wat ook een leuk detail is om te vertellen is dat ze (bijna) elke video een andere haarkleur hebben. Allemaal begonnen ze in Lollipop met bruin haar. CL had daarna blond, en nu (als het goed is) wit haar. Minzy heeft oranje, lichtpaars en zwart gehad. Bom blond, zwart en rood. En Dara heeft de normaalste haarkleur van allemaal, omdat die nooit veranderd.



Ik hoop dat jullie wat geleerd hebben over Kpop, en welke is jullie favoriet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten